Expositie Ger Eikendal

“Schoonheid in verval”

Het zijn geen vanzelfsprekende beelden, die Ger Eikendal schildert. Vervallen gebouwen met hun voeten in het water, half afgescheurde affiches en grote industriële complexen bevolken zijn doeken. Zijn werk gaat over thema’s met een maatschappelijk relevante inhoud. Dat kunnen complexe politieke theorieën zijn of algemene, alledaagse gebeurtenissen.

Ger Eikendal, geboren in Groningen in 1954, tekent al op jonge leeftijd. Na de middelbare school studeert hij tekenen en maatschappijleer aan een lerarenopleiding in Groningen. Na zijn studie kiest Eikendal definitief voor het tekenen. Na een periode te hebben gewerkt voor verschillende reclamebureaus, wordt hij schilder, met de bedoeling door verbeelding uit te dragen wat hem bezig houdt. Hij wil mensen vertellen over de wantoestanden waarmee de wereld in zijn ogen te maken heeft.

De onderwerpen van Eikendal zijn zeer divers. De kunstenaar gaat uit van de boodschap die hij wil overbrengen en zoekt daar het juiste beeld bij. Italië met zijn specifieke architectuur en landschap is vaak een bron van inspiratie. Eikendal is een kunstenaar die met veel zeggingskracht schoonheid en verval toont in zijn werk.

De expositie van Ger Eikendal is te zien in Museum Valse Kunst t/m 31 december 2022

Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag

Gesloten.
11:00 – 17:00 uur

Nieuwsbrief

Door onderstaand formulier in te vullen geeft u Museums Vledder toestemming deze gegevens alleen te gebruiken voor het verzenden van onze digitale nieuwsbrieven. U kunt zich altijd via de link onder aan de nieuwsbrief weer afmelden. Uw gegevens worden dan direct uit ons databestand verwijderd. In onze privacyverklaring kunt u lezen hoe wij met uw gegevens omgaan.

Ja, ik geef me op voor de nieuwsbrief.